Yritin äsken maalata joulukortteja mummin siskoille. Siitä mitään tullut - En Vaan Osaa. Harmittaa ihan hirveästi, sillä identiteettiini kuuluu taitavuus tässä asiassa. Kävin lapsena monta vuotta kuvataidekoulussa ja kuviskin on aina ollut ysi tai kymppi. Nyt sitten olen unohtanut miten maalataan ja piirretään, että hukkaanpa menivät nekin rahat. Paitsi oli kyllä hauskaa, kun laskettiin talvisin mäkeä kaverini kanssa linnoituksen valleilla. Kuvataidekoulu sijaitsi siis Lappeenrannan linnoituksessa. (Eikä ne rahat hukkaan oikeasti menneet, liioittelin vain.)

Kai se on niin, että haluaisin olla hyvä sellaisissa asioissa, joita olen oppinut arvostamaan: luovuudessa, taiteellisuudessa, luonnontieteissä. On hyvin vaikeaa kelvata itselleen tekemällä sellaisia asioita, joissa oikeasti on hyvä. Taiteellisuus, ideointi tai fysiikka eivät ole vahvuuksiani. Osaan ja tykkään kyllä tehdä asioita tarkasti mallin mukaan, mutten luoda itse.

Nyt sitten pitäisi ideoida ja toteuttaa opinnäytetyö. En saa hommasta mitään otetta, ja aina tulee joku juttu väliin. Pitäisi olla kokonaisia päiviä purkaa hommaa osiin, systematisoida toimintaa ja kirjoittaa aikataulua itselle. Sellaisia päiviä, jolloin ei ahdista tai tarvitse tehdä mitään muuta (esim. hoitaa raha-asioita).

Ahdistus on palannut muutamasta syystä. Mulla on aikataulu. Toukokuun loppuun mennessä mulla on oltava koulusta paperit ulkona, eli yhtäkään päivää ei olisi haaskattavaksi. Toiseksi olen nähnyt hirveästi parisuhdeunia. Hyvin monimutkainen asia. Unimaailma tuo mieleen hankalia ajatuksia, jotka pyörivät ajatuksissa valveillakin.

Penteleen joulustressi puskee päälle, olin suunnitellut askartelevani lahjoja, mutta kaikki motivaatio meni äsken maalatessa. En sitten tee mitään. No, kaikki tässä ovat minua lahjakkaampia, joten jos jää ilman askarteluni tuotosta, voi aina ajatella olevansa valmiiksi riittävän lahjallinen...

Kamala sana, lahja. Vähän kuin lahje + lahna.

(lahjaa lahjan lahjaksi lahjana lahjassa lahjaan lahjasta lahjalta lahjalla lahjatta)

F-Secure riivaa päätäni aloittamalla jonkun supertutkimuksen aina puoliltaöin, jolloin olen virkeimmilläni. Kone muuttuu pariksi tunniksi inhottavan hitaaksi, enkä onnistu paikantamaan asetuksista ajanvaihtoa. Raaaaah!